×

19 september 2022

Intiem Haags avondje Hallo Venray

Fuzzy Teeth is het Haagse alter ego van gitarist en songwriter Anthony Koenn. Koenn is van jongs af aan muzikaal actief. De muziek van Fuzzy Teeth is het beste te omschrijven als een versmelting van indiepop en lo-fi, hetgeen een lekkere dansbare cocktail oplevert. Na Parkpop dit jaar mochten zij nu de zaal opwarmen voor hun stadsgenoten. Fuzzy Teeth eindigde hun korte set met het nummer Fuck It Up(..cause I can) en was daarmee de frisse gitaar-amuse voor de vinyl releaseparty van Hallo Venray. Voor de Haagse rockers, die inmiddels 35 jaar bestaan, was het ‘t eerste optreden na 2,5 jaar corona. De oude ‘huisband’ van het Paard van Troje zou deze avond hun nieuwste album Coffee and Cake presenteren, hun 12e album alweer.

Henk Koorn, Henk Jonkers en Peter Konings maken nog steeds onversneden rock met een rauw scherp randje. De nieuwe plaat is een injectie adrenaline die het voortbestaan van Hallo Venray garandeert. De reputatie één van Neerlands beste livebands te zijn doet de verwachting van vanavond stijgen.

Kleine verhalen vertellen die laveren tussen humor en die met een ietwat serieuzere ondertoon, zoals in nummers als Mailbox, The World As It Is en de titeltrack van hun laatste plaat Coffee and Cake  typeren het werk van de Haagse band Hallo Venray. Deze lijn wordt zowel live als op het nieuwe album, Coffee and Cake voortgezet. In het nummer Jazz (…has got my sympathy instead of disapproval), bezingt Koorn het gevoel en de herkenbare setting op de begrafenis van drummer Louis Debij. Nieuw songmateriaal als Nerds en Can’t Come In zijn songs die in je hoofd gaan zitten en je ongemerkt mee gaat neuriën. “Het publiek is niet beter dan de band “, grapt Henk Koorn als hij bijna bij het einde is gekomen van de integrale vertolking van hun nieuwe album. Volgens het aangekondigde spoorboekje volgt nog een best of vertolking van een aantal Venray-klassiekers. “We kunnen inmiddels uit een heel oeuvre liedjes kiezen, dus zeggen jullie het maar”, roept hij de kleine zaal van het goed gevulde Paard van Troje, toe.

Deze zogenaamde tweede helft trapte hij af met het nummer Two Feet van het album Show uit 2014. Van het voortreffelijke album Leather On My Soul speelde de Henk Koorn c.s. Freaky en de titeltrack van het gelijknamig album. Het inmiddels eenendertig jaar oude nummer(I don’t like)Japanese Cars, van hun meest succesvolle album The More I Laugh, the Hornier Due Gets, kreeg de punkie vertolking waar het voor bedoeld is. Even terug in de tijd en vol en onverstoord het gas erop alsof we door het Haagse centrum razen in zo’n bolide van Japanse makelij. Met de nummers Travelling en Big Catch van het Vegetables & Fruit-album uit 2005 kwam er een einde aan een heerlijk intiem avondje Hallo Venray!