Grey DeLisle
She's An Angel
Zoals de titel laat vermoeden was Borrowed, het voorgaande werkstuk van Grey DeLisle in samenwerking met producer Marvin Etzioni tot stand gekomen, uitsluitend met gevarieerd coverwerk gevuld. De uit San Diego afkomstige country chanteuse met Nederlanse/ Mexicaans roots bepotelde in evenals Sara Carter van de legendarische muzikale familie de autoharp trad in de voetsporen van haar oma Eva Flores Ruth, die nog in de band van Tito Puente figureerde.
Sinds de jaren negentig is haar stem in ontelbare cartoon te beluisteren. Haar zangtimbre herinnert sterk aan Tammy Whynette en Loretta Lynn, evenals die invloedrijke countryladies vertoeft Grey wel eens aan de schrijftafel en dat resulteert meestal in songs dat sterk verwantschap vertoont met van die in de jaren zestig en zeventig immens populaire country die ondertussen op een handvol langspelers terug te vinden is.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat I Really Got The feeling, de enige cover die hier passeert destijds uit de welgevormde mond van Dolly Parton opwelde. Zoals haar zelfbewuste, illustere voorbeelden haalt Delisle wel eens wat steviger uit zoals in I’ll Go Back to Denver(and You Can Go Back To Hell), Quit Pickin’ On Me. Statements die door producers Deke Dickerson en Eddie Clendening, aangevuld met ervaren pedalsteel lui en pianisten van een uiterst geschikte soundtrack voorzien worden.
Naast zwierige honky tonkers zoals het rockende op sprankelende piano geënte Big Sister en Everybody’s Baby, Skake that Thing, een bluegrass uitstapje op fiddletonen van Tammy Rogers, blijkt DeLisle op haar best in het smartelijke hartbrekende werk als de onvermijdelijke snik in de zang sluipt. Wasted, de in tragiek gehulde titeltrack She’s An Angel en Who Bought the Boots Beside Your Bed zijn treffende illustraties. Het duet met Ray Benson is evenmin te versmaden voor wie van het meer traditionele countrywerk houdt.