Rose Hotel
A Pawn Surrender
Het betreft hier geenszins een of andere opkomende formatie, de naam Rose Hotel is de schuilnaam voor Jordan Reynolds. Nog tijdens haar tienerjaren trekt ze vanuit Kentucky rond een aftandse bestelbusje met de psychedelische rockband Buffalo Rodeo, daarnaast is er sessiewerk met Neighor Lady en recent figureerde ze in de studio met Susto.
De vanuit Atlanta opererende jongedame profileerde zich op haar uit 2019 daterende debuut naast begenadigde singer-songwriter en zangeres als multi-instrumentalist met een moeilijk eenduidig te vatten repertoire. Die verscheidenheid maakt op het met een ruimer, gelaagd instrumentarium opgebouwde A Pawn Surrender nog sterker haar kracht uit.
Vanaf het dromerige Fall In Love Again and Again komen we in de niet altijd rooskleurige leefwereld van Jordan terecht. In Fruit Tree wordt de verleidelijke zwoele zang met zachte dwarsfluit omzwachteld, hamerende piano en soepele bas creëren een strakker gebald Drown.
Het psychedelisch getinte Not Like That wordt met pedalsteel verzacht en die langoureuze klanken begeleiden ook Pull The Wool “these days I often seem to find it isn’t easy to unwind, I’m always moving too fast for my mind to catch up with the things I left behind”… Het in melodische stemmenpracht gehulde King and a Pawn is lekker aanzwellende Indie pop terwijl de tedere folk van het enkel door akoestische gitaar ondersteunde Every Day in alle eenvoud schittert.
“I’ve been afraid to slow down and watch the rain, afraid of passing time, afraid of losing time”, het ruimer georkestreerde Illusion Unwind lijkt een vergeten ballade uit het Laurel Canyon van de jaren zeventig. Als de laatste klanken in de fraaie finale uitgestorven zijn, worden we helaas abrupt wakker geschud uit die weldadige droomwereld.