×

25 november 2011

Meshell Ndegeocello presenteert Weather in People’s Place

Geschreven door: Robert Schuurman

In een sfeervol People’s Place presenteerde Meshell Ndegeocello haar prachtige nieuwe album Weather. Begeleid door Chris Bruce (gitaar), Keefus Ciancia (keyboards) en Deantoni Parks (drums) trakteerde Meshell de aanwezigen op een coole, doch strakke set, waarbij bijna het complete nieuwe album werd gespeeld.

De enigszins vermoeid ogende zangeres begon uitermate sterk met een prachtige cover van Leonard Cohen, Chelsea Hotel. Op geheel eigen, ingetogen wijze maakt Meshell hiermee meteen indruk. Ook de nieuwe nummers, die vaak klinken als verstilde tekstuele miniatuurtjes, overtuigen. Zowel Dirty World, A Bitter Mule, titelsong Weather en vooral het meeslepende Objects In Mirror Are Closer Than They Appear komen goed over en de melodielijnen nestelen zich meteen in je hoofd.

De band speelt als een goed geoliede machine die langzaam op gang komt, maar als hij eenmaal op stoom is, dan ook heerlijk blijft uitpakken. Met name de kwaliteiten van drummer Deantoni Parks zijn een lust voor het oor, zelden zo’n subtiel strak spelende en technisch vaardige drummer gezien, die niet alleen de ‘grooves’ heeft maar ook de ‘looks’, veel vrouwen in de zaal hadden meer oog voor de drummer dan voor de rest van de band.

Veel oud werk speelde Meshell niet in People’s Place. De enige ‘classic’ die ze speelde was Faithfull van het geweldige album Bitter. Daarnaast trakteerde ze het publiek op een lome, intrigerende versie van Lady Cab Driver, een nummer van Prince (van het album 1999).  Daarna stonden de albumnummers weer centraal. Crazy And Wild en het fraaie Chance kwamen langs alvorens Meshell vertelde dat ze niet zo van toegiften hield en dus gewoon maar het laatste nummer aankondigde, een dampende versie van Rapid Fire. Een uitstekende afsluiter!