13. Hollywood Forever Cemetery Sings
  14. Funtimes in Babylon
  15. Holy Shit
  16. The Ideal Husband
  17. I Went To The Store One Day
  18. Everyman Needs A Companion

Van het optreden begin dit jaar in de Tolhuistuin wisten we al dat Father John Misty live wel heel overtuigend was. Lowlands bevestigde dat. Maar gisteren avond heerste Father John Misty als geen ander in een volgepakt Paradiso. Absoluut een van de beste optredens van het jaar.

Dat Josh Tillman met Father John Misty, na een langlopende carrière als J. Tillman, zijn perfecte vorm heeft gevonden is met het dit jaar uitgebrachte tweede FJM-album I Love You, Honeybear wel heel duidelijk geworden. Het is een prachtig en gevarieerd album waarop songs staan die met elke beluistering maar mooier worden. Dat Tillman deze songs live naar een nog hoger weet te tillen heeft zowel met zijn geweldige band als ’s mans waanzinnige stem te maken.

Ongelooflijk hoe gemakkelijk Tillman zijn songs naar een nieuwe dimensie zingt als hij op het podium staat. Met zijn geweldige band, die steeds exact de juiste sfeer dan weer power aan de songs weet mee te geven, heeft hij dan ook de beste basis denkbaar. Gelijk met de geweldige titeltrack van zijn album openend was het eigenlijk al klaar. Heerlijk overrompelend kwam de song binnen. Tillman, op de knieën over het podium dan weer cool achter de microfoon of staand met de standaard op zijn schouders, maakte gelijk optimaal indruk. Geweldig geluid ook gelijk.

Er volgde een set die vrijwel alle songs van I Love You, Honeybear bevatte maar daarnaast ook nog wat parels van het vorige FJM album Fear Fun. En wederom werd duidelijk wat een goede stap Tillman gemaakt heeft met Father John Misty. Waar zijn J. Tillman nog een wat ingehouden personage was treedt hij met FJM naar buiten als een volgroeid frontman die het publiek moeiteloos weet te bespelen. Zijn geweldige stem, een van de allermooiste die momenteel te horen is, helpt daar natuurlijk wel erg goed aan mee. Als hij bij de toegift even helemaal alleen met zijn gitaar op het podium staat en I Went To The Store One Day speelt is dat al helemaal goed te horen. Tranen trekkend mooi.

En toen waren we tijdens het optreden al verwend met onverslijtbare songs als The Night Josh Tillman Came To Our Apt., het geweldige Chateau Lobby #4 (in C for Two Virgins), het volmaakte Holy Shit, het heerlijk soulfulle When You’re Smiling And Astride Me en het weergaloze Strange Encounter. Het fijn exploderende Hollywood Forever Cemetary Sings en het prachtige Only Son Of The Ladiesman pasten daar perfect tussen. Everyman Needs A Companion was de ideale afsluiter van een weergaloos concert.

1. I Love You Honeybear
  2. Strange Encounter
  3. True Affection