Ticket West & Greg Izor
Chucufu
![](https://writteninmusic.com/wp-content/uploads/2023/05/CHUCUFU.jpg)
Ticket West is geen onbekende naam bij de lezers van Written in Music. Sinds het broederpaar Pascal en Walter Wilhelm elkaar terugvond in hun tijdens hun tienerjaren gedeelde passie de blues zoals Cab Driving Man illustreerde. Op de opvolger 49 Park St. Blues zoeken ze verder dan de geijkte West Coast en Chicagovarianten van het twaalfmaten genre met eigen composities van zanger gitarist Pascal.
Vorig jaar trokken de Wilhelm broertjes samen met drummer Peter ten Wolde in de Vuurland Studio in Utrecht met Greg Izor die De in Austin residerende harmonicaman werd naast blueslui als Pinrtop Perkins Anson Funderburgh opgemerkt. De Texaan figureerde ook op langspelers van Eric Lindell, Charlie Terrell en recenter bij Charley Crocket. Het toont zijn veelzijdigheid en die term is ook van toepassing op het gevarieerde epeetje Chukufu.
Here in the Corner wordt door een soepele ritmische snarenritmiek aangedreven het duurt niet lang of de krachtig zingende Izor haalt zijn smoelschuivertje boven voor een al even gespierde interventie. Met Living Day to Day wordt de intensiteit behoorlijk opgedreven, klaaglijke, slepende blues met puntige snarenreplieken van Pascal en afgesloten met donkere chromatische harpscheuten. In de overige tracks speelt Izor ritmegitaar. Na Don’t Wait Too Long verzeilen we ergens in het Zuiden in een gevangenis op de combinatie van countryblues en zangerige akkoorden schreeuwt de onfortuinlijke celbewoner zijn onmacht uit.
De titeltrack pendelt voorbij op op het typerende swampblues ritme uit Louisiana en ook de ijle uithalen op harmonica die in Talkin’ Is Easy opduiken herinneren we aan met die buurstaat van Texas verbonden bluesmuzikanten zoals Slim Harpo en Lazy Lester. Met de voortreffelijke begeleiding van Ticket West wordt op dit epeetje een geloofwaardige, spontane muzikale evocatie neergezet.